Bungalow, Lucia & Studies

Vi har nu sovit vår fjärde natt i Bungalowen, vet inte om jag visade bilder på den förra gången vi bodde här, det är i alla fall ett rätt mysigt ställe att bo på. I vårt lilla rum står en våningssäng och en dubbelsäng, våra stora resväskor har tagit upp en stor del av golvytan så det är inte så mycket kvar att röra sig på, sen har vi ett litet bord och fyra stolar och en diskbänk med micro och kokplatta. Toalett och dusch finns ute på gården, på gården finns också en mysig innegård där vi har suttit och ätit middag flera kvällar. I lördags hade vi lite luciafirande på kvällen, jag och linn hade dagen till ära bakat lussekatter. Vilket var lättare sagt en gjort, det finns nämligen ingen vanlig jäst här och ingen kesella, plus att saffranet fungerade inte riktigt som det brukar göra hemma. Men vi löste problemet gnom att använda torrjäst och ricottaost istället. Och efter mycket om och men så blev det faktiskt riktigt fina katter som vi tog med oss, att vi sedan var över en timme sena glömmer vi:) För övrigt har dagarna bestått av plugg, för mig i alla fall, jag har min sista final exam i morgon, men sen är vi helt klara. För att fira alla som slutar denna vecka så har skolan anordnat att vi ska åka på en båt runt i Sydney Harbour och sen gå ut på kvällen. Kan bli mycket trevligt! Kisses

Kommentarer
Postat av: Mamma

Häftigt att ni inte gav upp med lussebullarna!

2009-12-16 @ 18:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0