Happy New Year 2010

Gott  Nytt År alla nära och kära! Hotellet vi bor på har anordnat en "gala" middag för ikväll, med mat och uppträdande. Det blir nog lagom lugnt för oss pensionärer:) Idag har vi även bokat boende för de sista dagarna, vi valde faktiskt att stanna här på Koh Lanta, men att flytta till en annan strand lite längre bort. I morse hade vi därför bestämt oss för att gå bort dit och kolla på hotellet innan vi bokade det, kan ju inte vara så långt tänkte vi. Haha, man ska aldrig lite på hur det ser ut på kartan, betydligt längre och krångligare än vi tänkt oss. Tog minst två timmar att gå bort dit, så det var det sista träningspasset för 09.
Nu är det dags för dusch och piff, eller slänga på sig en trasa och smink har vi slutat med:) Sicka skönheter!
Gott nytt år på er alla!!
Kärlek

Riding Dumbo

Då har vi redan hunnit vara två hela dagar på Koh Lanta, och vi gör det vi gör bäst = solar och badar. Igår åt vi lunch med min kusin Daniel och hans familj, väldigt kul att se dem igen, det var ett bra tag sen sist. På kvällarna åker vi in till den lilla staden och äter middag längs bryggan. Idag beslutade vi oss för att rida elefant, väldigt mäktiga djur det där.
Knäppte en hel del bilder med som vanligt går det sådär med att kunna ladda upp bilder. Längtar verkligen hem till ett bra internet just nu....
Kisses
Ps. Grattis till mormor som fyller år idag!

New Horizons

Tack för alla fina julhälsningar, hoppas alla hade en lika bra jul som jag hade! Vi till bringade största delen av dagen på Chaweng Beach med sol och bad. På eftermiddagen, efter att vi gjort oss fina åkte vi till Dr. Fish och fick pedikyr. Tack Marcus, Viktoria och Louise för den julklappen! Efter det åt vi julmiddag på stranden samtidigt som vi såg fyrverkerier. Mycket trevligt.

Tidigt på morgonen den 25 åkte vi vidare från Koh Samui till andra sidan av Thailand, nämligen Krabi och Railay Beach. Vi åkte buss hela vägen dit, vilket var en upplevelse. Det fungerar inte riktigt på samma sätt som hemma om man säger så. När vi kom till Krabi fick vi ta en longtail båt ut till Railay Beach, hotellet som vi skulle bo på var inte riktigt som vi hade föreställt oss. De bryr sig nog inte om att de sysslar med falsk marknadsföring...men det var ändå helt ok. Förutom att en ödla bestämt sig för att bosätta sig precis ovanför min säng. Dagarna har varit väldigt lata med mycket sol och ännu mer bad. Nu är vi alla lite rödlätta i hyn.

Imorgon åker cecilia tillbaka till Sverige medan vi andra fortsätter till Koh Lanta där vi ska fira nyår. Hoppas på ett bättre internet där så jag kan ladda upp lite bilder. Här tar det väldigt lång tid :(

Kramar till er alla! Ses snart

I'm dreaming of a white Christmas

Idag är det den fjärde julaftonen som jag tillbringar (själv) borta från min familj. Måste säga att det känns lika konstigt varje gång.

Nu ska vi gå och äta frukost och sen åka iväg till en strand för lite sol och bad. I eftermiddag ska vi gå och få pedikyr på Dr. Fish, smä fiskar som äter på ens fötter. Sen är det dags för julmiddag någonstans!

Ska försöka hinna uppdatera med bilder lite senare men nu måste jag rusa om det ska bli någon frukost!

Saknar er alla massor!

With Love

No stress

Från att ha varit i ett lungt och stillsamt Manly har vi nu hamnat i ett hetsigt Bangkok. På två dagar har vi hunnit med en hel del, vilket värkande fötter kan intyga. Vi landade halv tio i lördags kväll och så fort vi checkat in på hotellet bar det av till en natt marknad. Snacka om kontraster, på ena sidan kunde man köpa diverse olika prylar och på den andra sidan diverse olika flickor. Ganska bisarrt när man ser det svart på vitt. Efter en underbar hotellfrukost dagen efter bar det återigen av till en marknad, denna något större, med bara prylar och lite djur. Det blev lite shopping men mest koll. Vi tog oss sedan, med hjälp av skytrain, vidare mot två gigantiska köpcentrum. Kvällen avslutades med roomservice! Dag två har också bestått av shopping, nya marknader/köpcentrum att utforska. Har åkt båt på vattnet, fungerade ungefär som en buss och kostade oss knappt 4 sek. Båten tog oss till China town men där var det alldeles för mycket folk för att vi skulle trivas så vi åkte tillbaka till hotellet och beslutade oss för lite massage och body scrub, så nu är vi lena som baby rumpor! Nu är det sov dags och i morgon bär det av till Ko Samui! Miss you all!

Save tonight

Later denna lat sammanfatta garkvallen!

and fight the break of dawn
Come tomorrow
tomorrow I'll be gone

Tomorrow comes to take me away
I wish that I, that I could stay
Girl you know I've got to go, oh
Lord I wish it wasn't so

Goodbye for now

I morgon lamnar jag Australien for denna gangen, men jag kanner lite som jag gjorde forra gangen att jag inte ar helt klar med det har landet. Igar hade vi var avslutning pa skolan, forst var vi uppe pa skolan och fick ta emot vara diplom. Eller det var meningen i alla fall, men de var inte riktigt klara sa vi far dem postade i stallet. Sen akte vi ut pa en stor bat runt omkring Syndey Harbour i 4 timmar, vilket var jatte trevligt. Sag hur solen gik ned vid Harbour Bridge samtidigt som vi drack lite mousserande. Kan tyvarr inte lagga upp nagra bilder da jag inte anvander min egna dator.

I morgon bar det som sagt av till Thailand, vi kommer att vara i Bangkok det forsta dagarna sa jag ska forsoka uppdatera lite dar!

Bungalow, Lucia & Studies

Vi har nu sovit vår fjärde natt i Bungalowen, vet inte om jag visade bilder på den förra gången vi bodde här, det är i alla fall ett rätt mysigt ställe att bo på. I vårt lilla rum står en våningssäng och en dubbelsäng, våra stora resväskor har tagit upp en stor del av golvytan så det är inte så mycket kvar att röra sig på, sen har vi ett litet bord och fyra stolar och en diskbänk med micro och kokplatta. Toalett och dusch finns ute på gården, på gården finns också en mysig innegård där vi har suttit och ätit middag flera kvällar. I lördags hade vi lite luciafirande på kvällen, jag och linn hade dagen till ära bakat lussekatter. Vilket var lättare sagt en gjort, det finns nämligen ingen vanlig jäst här och ingen kesella, plus att saffranet fungerade inte riktigt som det brukar göra hemma. Men vi löste problemet gnom att använda torrjäst och ricottaost istället. Och efter mycket om och men så blev det faktiskt riktigt fina katter som vi tog med oss, att vi sedan var över en timme sena glömmer vi:) För övrigt har dagarna bestått av plugg, för mig i alla fall, jag har min sista final exam i morgon, men sen är vi helt klara. För att fira alla som slutar denna vecka så har skolan anordnat att vi ska åka på en båt runt i Sydney Harbour och sen gå ut på kvällen. Kan bli mycket trevligt! Kisses

Last night

Ikväll sover vi sista natten i vår lägenhet på the Crescent. Imorgon flyttar vi till ett hostel som heter Manly Bungalow, inte lika glamoröst som det låter men helt ok. Helgen kommer mesta dels att gå till plugg men på lördag kväll blir det lite luciavaka i sann svensk anda. Veckan som gått har tillbringats på biblioteket och skrivit på ett arbete, men har också hunnit med lite roligt. I tisdags var vi på bio och såg New Moon, det var den störst biograf som jag någonsin har varit i. Har haft familjemiddag med hemmagjord lasange och negerbollar, eller chokladbollar om man ska vara pk. Mycket gott var det i alla fall, fast jag måste säga att jag längtar efter momors negerbollar. Nu ska jag ta och sova. Kiss

All I want for christmas

Vi närmar oss julen med stormsteg och då börjar det ju bli dags att utforma en Önskelista. Så att Tomten hinner få den i tid :) Jag har tänkt skriva upp lite saker i olika prisklasser och känner någon att de skulle vilja ge mig något i julklapp så är det bara att skriva vilken grej/upplevelse och sedan sätta in pengarna på mitt konto. I gengäld lovar jag att lägga upp bilder på det som jag "fått" eller gjort så att ni får se att pengarna kom till användning!

Here we go:
- Ett par svarta pumps med rosett i fram, 900:- (de kommer vara bra att ha när jag ska gå på vår avslutningsmiddag på skolan)
- Elefantritt i Thailand, ca 250:- (det vore väl coolt)
- Hotell i Bangkok, 800:- (man måste ju ha någonstans att sova)
- Massage i Thailand, ca 50:- (vill ju bli en harmonisk människa utan spänningar)
- Manikyr & pedikyr, ca 100:- (måste ju se fräsch ut när jag kommer hem)
- Bok, ca 150:- (har blivit helt fast i Twilight bökerna och vill nu läsa den sista i Thailand)
- Nyårsmiddag, 500:- (är i behov av champagne & hummer!)
- Båttur för snorkling/dykning, ca 700:- (vill ju se alla delar av Thailand)
- Shopping spree - Priceless (man kan ju inte gå med rumpan bar heller)
- Flygbiljett mellan Köpenhamn och Arlanda, 594:- (ni vill väl inte att jag ska vara fast i Danmark?)
- Lägenhet i Stockholm, pris oklart. (Jag är ju klar med hbg om ett halvår och måste ju ha någonstans att bo då, så jag slipper gatan menar jag)

Om något av detta låter intressant och ni känner er givmilda så är det bara att köra på! Allt uppskattas, även en en kel god jul hälsning - kanske inte lika mycket som en lägenhet dock :)
Merry Christmas!

What goes up...

Så fort livet går åt rätt håll och allt känns ok då kommer det någon som klubbar ned en på jorden igen. Detta hände igår, vi hade ju löst allting med boende sista veckan och skulle kunna spara in lite pengar på det. Men tji fick vi, nä då kommer vi inte kunna bo hos Linn och Sara då deras hyresvärd var lite tjurskallig vad det gällde att ha extra folk som bodde där. Varför frågar jag mig då?? Ska man inte kunna få ha gäster bo hos sig om man betalar över 1800 kr i veckan för att bo där? Uppenbarligen inte. Nää, så då fick vi boka hostel den sista veckan, där rök 2200 kr som jag verkligen inte hade räknat med. Och nej jag har inte sparat ihop en buffert någonstans. Jag jobbar inte så, living on the edge liksom.
Jaja. Allt brukar ju ordna sig i slutändan.