Hyper active

Om man inte kan sova och känner av jetlagen för mycket vad gör man då? Jo då gör man som Emma & Cecilia:
Alltså har man brottningsmatch.
Vi (de) kunde ändå inte sova, vi bör ju väldigt centralt vilket ofta leder till ganska mycket gatuljud. Mycket kan vi tåla men när någon idiot börjar spela säckpipa vid halv tre på natten tyckte vi att det var nog. Vi lyckades inte somna förrän klockan var närmare 05.00.

Greetings from Sydney

Då var vi framme i Sydney. Resan gick väldigt bra, vi åt sov och kollade på film. Hotellet vi bor på är helt ok, har precis bokat in en natt till. Idag sov vi väldigt länge, jetlag tror jag det kallas:) Idag har vi gått runt och tittat lite, det är väldigt mycket asiater här. I morgon ska vi åka ut till Manly, där vi ska bo, och leta efter just ett boende. Så i morgon blir det till att ställa klockan!
Lägger upp lite bilder om en stund
Uppdatering

På väg till flygplanet

Ett blåsigt Sydney

Frukost på Starbucks

Sydney tower

Sydney Opera house

Harbour bridge

Aussie here we come

Nu är det bara ett par timmar kvar till flyget går. Emmas pappa kör oss från Höllviken till Kastrup. Vi slipper alltså släpa alla våra saker på tåget. Skönt!

Tack till alla som lämnat fina kommentarer. Vi ses 2010.

Soon, very soon

Idag har jag haft sista dagen i gävle, eller rättare sagt Stockholm, innan avfärden mot landet down under. Har varit en väldig mysig dag med bror och föräldrar. Har piffat lite i hans nya lägenhet. Hade tänkt visa bilder men har såklart packat ned sladden i mitt stora bagage och det kommer inte att öppnas förrän vi är i Sydney. Förhoppningsvis så slipper jag stå på flygplatsen och plocka ur kläder:) Sedan var vi hem till mormor och morfar och åt middag, det blev ärtsoppa.

Imorgon åker jag ned till Emma i Höllviken och på fredag åker vi tillsammans till Kastrup för att påbörja vår resa.

Om jag inte hinner skriva något mer den närmaste dagen så hörs vi i när vi kommit fram.

Kisses & hugs

Lycka till till Jennifer, som flyger till Kina på fredag. Vi ses i Thailand till jul!

Cool lady

Nu har farmor (85år) skaffat en blogg!

För er som är intresserade heter den ullamor.blogg.se

Flaten

I lördags var vi ute hos mormor och morfar, en mycket händleserik dag för vissa :)

Louise, Marcus och Viktoria var där och hälsade på!

Vi lekte...

Höll i små grodor...

Plockade kantareller...

Hade ingenstans att lägga dem så Viktorias luva fick agera plastpåse.

Louise klappade Sigge

Sen fick hon rida på honom

Efter middagen hjälptes vi alla åt att måla. Kanske har vi en blivande konstnär i familjen??

Slagen hjälte.

Mohaha

Haha äntligen gick det att ladda upp bilder! Här kommer lite från då vi var på Björk & Berries.

Utanför ingången hade de planterat olika bär, björk, äpplen och så vidare. Olika saker som de använder i sina produkter.

'

I själva butiken.

Nu är det dags för frukost!

Update

De senaste dagarna har varit fyllada av aktiviteter, här kommer en snabb recap.

Onsdag
-Åkte till stockholm.
-Träffade Fredrik.
- Fick nyckel till Andreas lägenhet
-Städade Andreas lägenhet
- Träffade Jennifer för en fika.
-Åkte hem till Cajsa m fam
-Drack vin på balkongen
-Åt fisksoppa.
-Träffade kusin David
-Drack mer vin
- Gick och lade oss.

Torsdag
-Vaknade
-Gick en promend längs vattnet
-Åkte hem till Gävle

-Åkte till Farmor
-Fick plättar :)
-Lärde henne använda dator
-Åkte och handlade med farmor

Nu dags för middag på Mathildas

Björk & Berries

Idag har jag, Mamma & Mormor varit ut till Högbo där de tillverkar Björk & Berrries produkter. Tog med min nya kamera, som förövrigt blev en Sony a300, och knäppte en massa kort. Här kommer dagen i bilder!

Trodde jag ja... blir väldigt trött på blogg.se då det inte går att ladda upp bilder. Försöker igen senare. Nu dags för skaldjurskväll hemma hos Annso

My hometown

Då var man i Gävle. Känns rätt skönt faktiskt. Nästan två veckor att bara ha det bra! Lördagen spenderades i bilen mellan Hbg och Gävle och sedan familjemiddag med kungskrabba och tacos. Andreas har idag flytt fältet till Stockholm, vilket innebär att jag kan ta hans rum. No more soffa för lilla mig!!

Imorgon ska jag gå och skaffa mig en systemkamera, man måste ju kunna ta fina bilder down under. Det är bara 12 dagar kvar till avfärd.

Nu är det sovdags

Homeless

Nu är lägenheten urstädad. Gjorde det mesta själv men fick sedan välbehövd hjälp från mor och far:) NU sitter jag på jobbet, ska bo här i natt. När jag kom upp hade de varit väldigt snälla och ställt upp detta!

Mmmm, ska nu sätta oss och njuta lite innan det är dags att göra sig i ordning för kvällen.

Ha det lovley!

Cleaning lady

Dagen har bestått av städ. Har nu nästan (med Pias hjälp) städat klart hela köket, wohoo! Sen är det bara resten kvar, tur att mamma kommer på fredag:) Har också hunnit med att hyra ett förråd på Shurgard till mina saker och besökt hotellets nattportier som ligger på sjukhuset. Nu är det dags för duschen och sedan middag med sambosna.

Have a nice night!

Breakfast filled with goodbyes

Har precis kommit hem från hejdåfrukost i stan. Åsa åker till Rom i morgonbitti så nu ses vi inte förrän 2010.

Until next time!

Crayfish

Ikväll väntas kräftor hemma hos Åsa. Jag längtar, ska bli galet gott!

Men först jobb i ett par timmar till.

Hello gorgeous

Pia har hittat en sida där man kan köpa dessa snyggingar för ca 1700 sek.
Jag VILL ha!!!!!
Kan någon vara snäll att köpa dem till mig, lovar att vara evigt tacksam!

Ladybugs

Denna lilla varelsen har invaderat vår vackra stad. Vanligtvis tycker jag att nyckelpigor är små söta djur, men när det kommer miljonvis av dem är det inte lika roligt. De är verkligen överallt.

AW

Redo för After work med jobbet!

Ses sen!

Public humiliation

Igår efter jobbet tog jag en långpromenad med Anna. Vi gick till Torinos och köpte en god sallad sen gick vi ner på Gröningen vid vattnet och åt vår sallad och njöt av solen. När vi sitter där i så ser vi hur friskis och svettis börjar ställa upp högtalare och div. De ska gympa ute! Det kan ha varit något av det roligaste som jag någonsin har sett och rätt som det var stack de bara iväg, sprang runt mellan alla som grillade och solade. Jag skrattade så jag höll på att dö!

Idag har Malena lovat att hjälpa mig flytta lite saker, grymt snällt! Jag bjuder på lunch som tack. Sen är det dags för after work med jobbet.

Hoppas idag blir en bra dag.

Capitol Square Hotel

Här kommer lite bilder på det hotellet som vi ska bo på de två första nätterna i Sydney. Vi kollade först på om vi skulle bo på Hostels, men avskräcktes ganska snabbt då det ryktades om Bedbugs.

Detta ser väl relativt rent ut?! Och för att inte tala om billigt!

Ha en trevlig kväll gott folk!

Åhus pics

Här kommer lite bilder från helgens tur till Åhus.

Kvällen börjades med lite kubbspel. Som vi vann, eller inte:)

Sedan fortsatte vi med middag och falggspelet. Jag var helt värdelös på att känna igen flaggor. Alla ser ju typ likadana ut.

På väg ut till resataurang Åvagen.

För att dricka lite goda drinkar

Och äta lite Cremé Brulée, som jag fick elda på!

Jag och emma tackar för en trevlig helg!

Shit happens

Skulle ha laddat upp bilder från helgen i Åhus, men det funkar inte. Så det får bli ett senare projekt. Igår efter jobb hade vi myskväll här hemma. MIddag med tacos, sen lite chips och dipp till filmen. Vi passade också på att boka ett hotell tills vi kommer till Sydney. Betalade allt med mitt nya Mastercard, kredit is the shit :) Och pappa jag vet att det inte är en tillgång men men!

Nu är det jobb som väntar.

Åhus by the sea

Nu har vi anlänt till Pias familj i Åhus. Jättefint! Undret var att jag och Emma hittade enda fram till dörren utan att ringa till Pia. Mycket stolta! Ok, vi fick lite hjälp av GPS. Men annars helt själva!

Har precis avslutat ett parti Kubb, vi vann ( i smyg)!! Nu väntas grillat och sen en tur till byn!

Have a nice night!

Break of dawn

Sitter på jobbet. Är väldigt trött idag. Kvällen blev lugn med massa god mat och en väldigt uppskattad pannacotta. Jag ska nog satsa på att bli hemmafru, lägga utbildningen på hyllan liksom. CSN lär ju betala sig själv eller? Nu sitter jag och fantiserar om vad jag skall äta till frukost. Börjar bli hungrig. Hmm, jag ska nog gå upp till köket och ta lite mat:)