Vaccination

Igår var jag och vaccinerade mig mot hepatit B, kan tydligen vara bra att ha om man ska resa till framförallt Asien. Sjuksköterskan konstaterade också (efter att ha läst i mitt gula kort) att jag var rh-, vilket tydligen inte var så bra då man skulle till Asien. Kan man få byta blodgrupp eller?? 
Tydligen finns det väldigt få asiater som är just rh- och om man skulle förlora mycket blod är det inte säkert att det finns så mycket att ta av. Men hon sa att de främst inte rekommenderade gravida med rh- att åka, så jag känner mig ganska säker. Får väl luska lite vad mina kompisar har för blodgrupp så jag kan sno av dem om det krisar :)


Kisses

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är tydligen en hel massa som man måste tänka på, jag kan bara beklaga blodgruppen...

2009-07-31 @ 07:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0