Tankar som snurrar...

Ibland är det väldigt mycket tankar som far runt i hjärnkontoret. Nu är ett sådant tillfälle. Stora tankar som inte går bort, inte heller blir jag något klokare av dem. Ibland önskar jag att jag kunde se in i framtiden för att veta att allting kommer att bli som det ska, men var är spänningen i det eller hur?  Men ibland, bara ibland vore det skönt. Såg en film för ett tag sen, The Bucket list. Den handlar, lite kort, om två äldre män som snart ska dö och hur de tillsammans gör en lista på saker de vill göra och platser de vill se innan de dör. Jag har länge funderat på att göra en sådan lista, men har aldrig riktigt tagit mig an det. För vad vill jag göra? Verkligen göra?  Det är svårt. Saker som betyder något.

Avslutar med en replik ur filmen:
"Är du lycklig med ditt liv? Och, har ditt liv bidragit till någon annans lycka?"

Värt att fundera lite på, eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja, sadana tankar kan nog alla ha ibland men som det mesta har i livet sa ordnar sig allt sa smaning om. Och vad det galler om ditt liv har bidragit till nagon annans lycka, sa ar jag och mamma valdigt lyckliga med att ha dig.



Puss & kram

2009-03-17 @ 16:32:05
Postat av: Anonym

O jag är glad för att ha dig som kusin. =)



Jag har oxå STORA tankar, som till o med rinner över ibland. Med dessa tankar kan man verkligen konstatera att man man verkligen lever o gör det jä-ligt bra. :o)



Kramiz.

2009-03-17 @ 16:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0